پوکه مخلوط چیست و چه کاربردها و ویژگی‌هایی دارد

پوکه مخلوط همان پوکه ی بادامی ، نخودی ، فندقی ، عدسی می باشد که مخلوط شده است. این پوکه در پروژه‌های مختلفی کاربرد دارد.

فهرست عناوین

پوکه مخلوط

پوکه مخلوط همانطور که از نام آن پیداست شامل اندازه های مختلف پوکه معدنی می باشد. یعنی حداقل دو نوع دانه بندی پوکه در این پوکه مخلوط دیده می شود. در ادامه این مطلب با پوکه برتر pokebartar.ir همراه باشید تا به شما توضیح دهیم پوکه مخلوط چیست و چه کاربردهایی دارد. با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی به دست آورید.

پوکه مخلوط یکی از انواع پوکه ها است
پوکه مخلوط یکی از انواع پوکه ها است

برای خرید، سفارش و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.
شماره موبایل: 09361317050

پوکه مخلوط چیست؟

پوکه یک ماده معدنی متخلخل است که از آتشفشان ها تشکیل شده و در نزدیکی آن یافت می شود. بنابراین معادن پوکه عمدتاً در اطراف این آتشفشان ها قرار دارند. برای استخراج سنگ های معدنی عظیم، آنها را در اندازه ها و وزن های مختلف خرد می کنند. از اختلاط یک نوع سنگ آهک با نوع دیگر نوعی کانی پوکه به وجود می آید که به آن پوکه مخلوط می گویند. قطعا پوکه مخلوط دارای کاربردهای متفاوتی است که در ادامه در مورد آن توضیحاتی ارائه می دهیم.

پوکه مخلوط از ترکیب چند پوکه به وجود می‌آید
پوکه مخلوط از ترکیب چند پوکه به وجود می‌آید

برای خرید، سفارش و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.
شماره موبایل: 09361317050

آشنایی با کاربردهای متفاوت پوکه مخلوط

⦁ یکی از کاربردهای سنگ پوکه معدنی ترکیبی تخلخل و قابلیت نگهداری هر دو ماده برای مدت طولانی به دلیل ترکیب آن با آهک و آهن است.
⦁ کانی های پوکه در ساخت مصالح ساختمانی مانند بتن سبک، بلوک های سولفیدی با دمای پایین و مقاومت به دلیل وزن زیاد در حالت انعطاف پذیری استفاده می شوند. همچنین در ترکیب با سیمان، نوعی پوکه معدنی به نام پودر پوزولانی و آهک را با هم مخلوط کرده و بتن سبکی را تولید می کنند که شبیه گچ است.
⦁ سنگ پوکه معدنی می تواند به آب اجازه دهد از قسمت های متخلخل خود عبور کند و به آن اجازه دهد روی آب شناور شود. این مورد از کاربردهای بسیار اصلی و مهم سنگ پوکه معدنی به حساب می‌آید.
⦁ همه انواع پوکه معدنی از جمله نوع مخلوط آن در کشاورزی استفاده می شود، به عنوان مثال مخلوط با خاک به عنوان یک زیر کشت برای رشد محصولات باغی است. از آنجایی که این پوکه های معدنی خنثی هستند، هیچ اثر مخربی روی گیاهان ندارند.
⦁ پوکه معدنی به دلیل قابلیت جذب املاح می تواند در تمیز و تصفیه کردن آب پرورش ماهی و ساخت شیلات نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

پوکه مخلوط در پوکه برتر
پوکه مخلوط در پوکه برتر

نحوه تشکیل شدن پوکه مخلوط چگونه است؟

پوکه معدنی در انواع مختلف در اندازه ها و وزن های مختلف وجود دارد. تمام مواد معدنی پوکه برای مصارف مختلف ساختمانی، کشاورزی و عمرانی استفاده می شود. به عنوان مثال، پوکه معدنی نخودی از دیرباز برای اهدافی مانند شیب‌سازی استفاده می‌شده است. اما طی آزمایشاتی که مهندسان با هم انجام دادند، متوجه شدند که با مخلوط کردن آن با پوکه بادامی شکل، می‌توان شیب را با دقت بیشتری انجام داد. زیرا هر کدام وزن و مقاومت متفاوتی خواهند داشت. بنابراین پوکه مخلوط از ترکیب دانه های معدنی به وجود می آید. با ما در پوکه برتر pokebartar.ir همراه باشید تا انواع مختلف پوکه مخلوط را به شما معرفی کنیم.

نحوه تشکیل پوکه مخلوط
نحوه تشکیل پوکه مخلوط

بررسی انواع ترکیبات پوکه مخلوط

پوکه مخلوط دارای انواع ترکیبات متفاوتی است که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.
⦁ ترکیبات پوکه نخودی بادامی
پوکه مخلوط در این نوع، ترکیب پوکه بادامی و پوکه نخودی صورت می گیرد و از ترکیب این دو نوع پوکه باهم پوکه مخلوط نخودی و بادامی تشکیل می شود. اندازه دانه نخود از 5 میلی متر تا 10 میلی متر است و با دانه بادامی از 15 تا 30 میلی متر ترکیب می شود. این نوع سنگ پوکه در سدسازی برای جذب رطوبت و شیب بندی ساختمان کاربرد فراوانی دارد.

⦁ ترکیبات پوکه گردویی بادامی
برای به دست آوردن پوکه مخلوط گردویی بادامی باید سنگ پوکه معدنی بادامی با سنگ پوکه معدنی گردویی باهم ترکیب شوند. پوکه مخلوط گردویی بادامی درشت ترین اندازه را دربین دیگر پوکه های مخلوط شده دارند. این پوکه ترکیبی دارای دانه بندی هایی به یک اندازه حدود 20 تا 30 میلی متر است و وزن آن نیز برابر است. این نوع سنگ پوکه ترکیبی اغلب در شیب بندی های پشت بام استفاده می شود.

⦁ ترکیبات پوکه نخودی و فندقی
این نوع پوکه از مخلوط کردن فندق و پوکه معدنی نخود تهیه می شود. دانه بندی این نوع پوکه معدنی تقریباً یکنواخت بوده و از 10 تا 20 میلی متر متغیر است. همچنین اندازه هر دو پوکه یکسان است اما مقاومت آنها متفاوت است. از پوکه مخلوط فندقی و نخودی اغلب در کف سازی ساختمان ها کاربرد فراوانی دارد. در ادامه اطلاعاتی در مورد ترکیبات پوکه عدسی و پودری به شما می دهیم.
⦁ ترکیبات پوکه عدسی و پودری
مخلوط پوکه عدس و پوکه پودری از ترکیب پوکه معدنی با عدسی و ماسه ایجاد می شود که همان پوکه پودری است. اندازه دانه ها تقریباً یکسان است و تا 5 میلی متر است. از این نوع سنگ مخلوط در بتن سازی، موزاییک سازی، کشاورزی و بلوک سازی استفاده می شود.
زیرا هر مخلوط پوکه ساختمانی را می توان برای قسمتی یا قسمت های مختلف ساختمان استفاده کرد. در هر صورت هر مصالح ساختمانی نقش مهم و تعیین کننده ای در ساخت و ساز دارد. با این حال، هر یک از مصالح ساختمانی متداول استفاده خاص خود را برای ایجاد یک ساختمان دارد. با در نظر گرفتن این موضوع، همیشه باید از مصالح ساختمانی مناسب و بهینه برای ساخت و ساز ایده آل استفاده کنید.

پومیس مخلوط
پومیس مخلوط

خرید و قیمت پوکه مخلوط چگونه است؟

تاکنون متوجه شده اید که پوکه مخلوط از ترکیب انواع مختلف مواد معدنی به دست می آید. همانطور که می دانید هر نوع سنگ معدنی قیمت خاص خود را دارد. بنابراین برای برآورد قیمت باید به انواع مورد استفاده برای سنگ پوکه مخلوط توجه کرد و تغییر قیمت بستگی به قیمت هر یک از سنگ های معدنی موجود در آن دارد. به عنوان مثال، اگر قیمت پوکه عدسی بالا یا پایین باشد، قیمت پوکه عدسی ترکیبی به همان میزان تغییر می کند.
برای خرید پوکه مخلوط با بهترین کیفیت و قیمت مناسب می توانید با مشاوران پوکه برتر به نشانی اینترنتی pokebartar.ir ارتباط برقرار کنید و بعد از انجام مشاوره پوکه مخلوط مورد نظر خود را در کوتاه ترین زمان در محل انجام پروژه به راحتی تحویل بگیرید.

برای خرید، سفارش و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.
شماره موبایل: 09361317050

مطالب مرتبط:

پوکه معدنی چیست و چگونه به وجود می آید؟ پوکه معدنی درجه ۱ در پوکه برتر

قیمت پوکه معدنی، صنعتی و ساختمانی – خرید پوکه معدنی با تخفیف ویژه

وزن مخصوص پوکه معدنی و تأثیر آن بر مقاومت ساختمان

پوکه صنعتی چیست و چگونه به وجود می‌آید؟

تفاوت پوکه معدنی و صنعتی | کدام پوکه مناسب کار من است؟

بهترین پوکه معدنی در ایران کدام پوکه است و چه ویژگی‌هایی دارد؟

پوکه شیب بندی: شیب بندی کف و سقف ساختمان و کف سازی با پوکه

فوم بتن چیست؟ فوم بتن یا پوکه: کدام بهتر است؟

پوکه پودری: مشخصات، کاربردها و مزایا

پوکه گردویی چیست و چرا از آن در ساختمان سازی استفاده می شود؟

کاربرد پوکه در صنایع مختلف

کاربرد پوکه در محوطه سازی – چرا از پوکه در محوطه سازی استفاده می شود؟

استفاده از پوکه برای مقاوم سازی ساختمان

5/5 - (2 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − شش =